Augustifest

När jag skulle åka hem från jobbet igårkväll insåg jag att det var avspärrat precis över allt,
tivoli och grejer bildade återvändsgränder.
Tvingade mig att åka på underliga småvägar (där jag ärligt talat inte har en aning om jag körde mot enkelriktat eller inte)
Augustifesten är här,
och det är folk precis över allt.
När jag äntligen lyckades komma igenom stan och ta mig hem tvingar mamma ut mig igen,
vi ska se fyrverkerierna, så det blir till att åter igen ge sig in bland karuseller, sockervadd och människor.
Fyrverkerierna var dock lite av en besvikelse, känns som att det brukar vara bättre än såhär.
Men, en tradition är en tradition.
(Och på nyår får vi nog i alla fall se coolare fyrverkerier i Sydney)
Tänkte jag skulle ta lite snygga bilder, men jag orkade inte anstränga mig..


Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0