Bröllop

Igår gifte sig min kusin,
men var jag bjuden? Nej..
Litegrann gör det mig ledsen,
inte så att jag och kusin står varandra nära.
Vi ses ungefär en gång per år av naturliga skäl,
vi bor i olika länder.
Kanske var det därför jag inte blev bjuden,
skulle blivit alldeles för långt att åka.
Eller kanske var det för att bröllopet var litet,
bara den närmaste släkten och vännerna.
Jag vet inte, men jag gillar bröllop,
hade varit kul att vara där.
Idag har jag i alla fall fått rapporter av farfar och farbror i stil med
"Maten var god, till och med farmor kunde tugga köttet"
eller
"Det spelade ingen roll att Caroline hade högklackat, hon nådde i alla fall bara upp till Joels axlar"
Verkar i alla fall som att bröllopet blev lyckat,
de sa tydligen båda ja när prästen frågade.

Och, av någon anledning har jag nu börjat lyssna på slagsmålsklubben,
(eller i alla fall en låt)
jag väljer att skylla på Moa,
tror det kan vara hennes fel faktiskt.

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0