Datorproblem

Idag har jag köpt mig en dator,
en bärbar sådan. Jättefin är den, alldeles vit och liten.
Och med ett vackert äpple på ovansidan.
Det finns bara ett problem med datorn,
jag kommer inte ut på internet!
Datorn vägrar hitta vårt trådlösa nätverk,
grannens olåsta nätverk hittar den dock,
men jag kan ju inte hålla på och surfa på deras.
Så, min dag har spenderats med att gå igenom routerinställningar och greja,
gick så långt att jag tillslut lyckades stänga ner internet på de andra två datorerna också.
Duktigt av mig,
som tur är kan jag efter den här sommaren fixa sådant ganska lätt,
skapa nya anslutningar och greja.
(Jag känner mig mycket stolt, då pappa försökte få det att funka, men gav upp, och jag sedan fixade det ganska lätt)
Så, internet på de vanliga datorerna kom i alla fall tillbaka.
Men, min lilla vita dator kommer ingenstans.

Hade jag varit på jobbet och en kund hade ringt in med det här problemet hade jag vetat exakt vad jag skulle säga,
"Kontakta din routersupport" (med andra ord, kontakta netgear)
Men det vill jag inte göra,
jag ska klara det här själv har jag bestämt mig för.
Jag har ju tid,
jag är ju numera fri (läs arbetslös) så det ska nog gå bra.
Hoppas jag.

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0