Åskregn

Springtur stod på schemat idag.
(Inte för att jag faktiskt har ett schema, men det kändes som en bra grej att skriva).
Så, jag byter om, tar på mig skorna
(utan att skaka dem, jag glömmer alltid att det finns farliga småkryp i det här landet) och springer ut genom porten.
Ner mot stranden och strandpromenaden. Vädret är perfekt för att springa, monigt, lite blåsigt och typ 20 grader.
Men, när jag har sprungit någon/några kilometer (jag hardålig längduppfattning tyvärr) blixtrar plötsligt himlen till,
förvandlas från fluffigt molnig till ett mörkblått helvete. På ett ungefär.
Det börjar åska mycket och regnet öser ner. Så jag springer tillbaka.
På stranden ropar livräddarna ut i högtalarna att man ska gå upp ur vattnet, ett åskoväder är påväg.
(Som att man inte redan hade märkt det)
Folk går med dunjackor på, under paraplyer.
Och där springer jag, stackars svenska turisten i surfshorts och ett blommigt linne.
Genomblöt och allt.
Och, sedan blev det plötsligt solsken igen. Konstigt väder i Oz.

Klart du ska kommentera
Postat av: becka

hurtigt! borde med börja leva aktivt....regn är ju alltid uppfriskande..

2008-12-08 @ 13:09:14
URL: http://beckare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0