Callback

Var på intervju imorse,
för ett jobb som jag ärligt talat fortfarande inte riktigt vet vad det är.
Av papprena jag fick fylla i verkade det handla om sales and marketing. I vilken form är jag inte säker på.
Chefen, som intervjuade mig var från skottland och pratade sjukt snabbt.
(Som att skottska inte redan är den värsta engelska dialekten)
Men, tror att han pratade om att man skulle jobba mot banker, typ citibank (Som man för övrigt hatar innerligt efter den hemska vänsterprasselreklamen) och försöka få folk att byta bank eller nått sånt. Och det verkade som att man skulle stå vid en monter i köpcentrum (Typ som irriterade telenormänniskorna som finns överallt i Norrköping).

Det värsta med intervjun var att alla var så fint uppklädda i kjol/kostymbyxor och en vacker skjorta/blus, och självklart högklackade svarta skor på tjejerna och en avancerad håruppsättning. Så finklädd var inte jag. Och, alla andra som blev intervjuade verkade komma från Australien. Stor chans tänkte jag. Men, i eftermiddags ringde de upp mig och berättade att de gärna ville ha mig på en andra intervju/information om jobbet. Jag var tydligen en av de utvalda som hade gjort bra ifrån sig. Jag förstår inte hur det gick till, men okej. Alltid bra att få veta att man inte är helt värdelös. Så intervju nummer två med det företaget på Torsdag. Kanske kan jag då få reda på vad man ska göra på det jobbet. Imorgon är det dock dags för intervju med någon sorts restaurang/café. Kanske kan jag ha lite tur och få åtminstone ett av jobben?

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0