Dagen

Idag tog vi bussen in till city,
provade en annan buss den här gången eftersom 367 går så otroligt långsamt,
(planen var att åka expressbussen med den går aldrig när man vill)
Bussen vi åkte idag tog en helt annan väg, men var precis lika långsam.
I alla fall, inne i staden begav vi oss mot shoppingcentret för att fråga om jobb och dela ut cv:n.
De flesta affärer/caféer svarade att de tyvärr redan hade anställt ny personal,
men vissa lät oss lämna cv:n iaf,
så kanske de hör av sig om intervju.
Vår modighet att fråga folk om jobb firade vi med lunch,
tänkte att vi skulle prova vietnamesiskt idag.
Dåligt val,
för någon vecka sedan åt vi kinamat som inte smakade någonting,
idag åt vi vietnamesmat som inte heller smakade någonting (förutom starkt).
Men, nu vet vi i alla fall det, man ska hålla sig till Thai, indiskt och sushi,
det slår aldrig fel.

Imorse löste jag för övrigt Moas pussel,
en svan skulle det bli, en massa bitar som inte verkade passa någonstans fanns det.
Efter hela igårkväll och en stund imorse var den äntligen klar.

Titta så vacker den blev,
fast det saknas ett par bitar, men det syns knappt.


Har nog glömt att berätta om det här underbara. På Qantas delar de ut massa roliga saker,
en tandborste, en tub tandkräm, ett nyckelband, en sovmask och så det bästa. Ett par strumpor, sköna sådana också.


En Klädaffär ville ha cv mailat, med foto och allt. Så jag bad skolfotografen att ta kort på mig. Och, vad säger ni. Om ni hade en klädaffär, hade ni inte anställt den där röda, glada människan med hår som blåst bakåt av vinden?

Klart du ska kommentera
Postat av: Frida den bäste av dom alla hihi

vietnamesiskt mat ska jag nog äta eller kommer äta när jag är i vietnamn och nu blir jag lite rädd faktiskt hahah...

Fin svan du emelie. Jag är stolt över dig :D

Och blden var förövrigt jättefin på dig så de kommer nog absolut anställa dig hihi :D

2008-12-03 @ 12:12:50

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0