Harbour Bridge Walk

Åka till Manly hade vi planerat idag.
Den stranden är tydligen finast i Sydney eller något,
men vädret blev så dåligt,
vi vandrade på Harbour Bridge istället
(Medan den finns kvar, fyrverkerierna på nyår skjuts nämligen därifrån...)


Brobro


Man var litegrann inspärrad mellan stängsel och taggtråd där man gick,
kanske skulle folk hoppat från bron annars?



Man hade fin utsikt över Circular Quay och operahuset i alla fall..


Vi gick till Royal Botanic Garden efter bropromenaden,
vila benen eller nått sånt..



Det finns en massa rosor och andra blommor där..


Det finns lejon också, jag skrämde en av dem. Ser ni hur rädd han ser ut?


Fast, sedan insåg han att han är ett Lejon,
lejon äter människor. Lejonet åt min hand..



Jag skulle ta ett vackert kort på rosorna,
men plötsligt var Moa där i bakgrunden och lekte voltige med stackars Lejonet.
Eller, stackars..det var rätt åt honom, han åt ju upp min hand.

Klart du ska kommentera
Postat av: mamma

Fina rosor nu längtar jag till sommaren

2008-12-29 @ 13:38:35

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0