Jobbletande

Dagen har gått ut på att hitta jobb,
det går väl sådär. Än så länge har ingen hört av sig, men en del cv:n har vi delat ut i alla fall.
Jag mailade nyss till någon sorts ölbar också. De sökte personal och ville veta lite om de sökande. Man skulle exempelvis fylla i sin "top five beer list". Svårt för mig, jag hatar öl. Men, man får väl ljuga lite tänkte jag och skrev om Mythos och greklandsminnen och grejer. Men tillslut fick jag ta hjälp av Calle, han gillar nämligen öl.
Hoppas bara att det lät trovärdigt det jag skrev. Jag tvivlar på det.

Innan jag åkte hade jag, av sånt jag läst på australienforum, fått för mig att det skulle vara lätt att hitta jobb här. Det stämde inte. Inte för mig i alla fall, det är jättesvårt. Har varit inne i varenda affär/köpcentrum i Sydney känns det som,
och överallt får man samma svar "We've just hired staff for christmas, sorry".
Men, ännu har vi inte gett upp. Imorgon beger vi oss in till staden för att kolla upp någon sorts arbetsförmedling eller liknande som ska kunna hjälpa backpackers att hitta jobb. Får väl se hur det går. Fortsättning följer...

Klart du ska kommentera
Postat av: mamma

Nu har ni varit på resa i två veckor och ni har hunnit göra massor redan.

2008-12-04 @ 16:46:00

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0