Julafton

Igår var det julafton,
vi åkte till Svenska kyrkan för att äta svenskt julbord, titta på Kalle Anka och träffa andra svenskar.
Trevlig kväll och så, men julbordet var definitivt inte värt 25 dollar. Man fick nämligen inte ta åt sig själv,
min plan att äta en massa jansson fungerade inte. Istället fick jag massa korv, skinka och grejer.
Men, Kalle Anka på storbild i Kyrkan var bra i alla fall,
och riktig gran hade de också.



Efter kyrkkvällen gick vi ner till Darling Harbour för lite mer julfirande. Darling Harbour kan vara mitt absoluta favoritställe i Sydney, tror jag.






Det är inte alla som har hoppande kängurur (Kängurus?) I julgranen..


Jag försökte ta en fin panoramaaktig bild av Darling harbour, men jag fotade med mitt 50mm-objektiv, så den planen förstördes, blev inte mer vidvinkel än såhär..

Vi gick upp till Town Hall för att titta på hur de lyser upp den på kvällen,,



Alla möjliga mönster och färger fick byggnaden.


Jag ville ha en fin bild av mig på trappan,
det förstördes av alkistanten som lyckades komma med på varenda bild..

Klart du ska kommentera
Postat av: Njorun

Åh lägg av det är knappt så jag orkar läsa och kolla på bilderna här så mycket jag längtar tillbaka. Jag totalt avgudar Darling Harbour, tröttnar aldrig trots att jag var där varje dag i ett helt år :) Ser att julgranen är ännu fulare än förra året, haha!! ;D



Den bilden vid fontänen.. jag vet EXAKT var du står. Fy fan vad läskigt. Ibland undrar jag nämligen om Sydney verkligen finns, eller om året där bara var ett fantasifoster av min resgalna hjärna.



Merry Christmas. Ta vara på tiden. Den får sinnessjukt fort!! Jag lovar. Njut lite åt mig också.

2008-12-25 @ 00:15:04
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: Alina

Hoppas du haft en bra julafton! :)

2008-12-25 @ 00:21:26
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Mamma

Fina juldekorationer men annorlunda än här hemma.

2008-12-25 @ 08:12:52

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0