Julbak

Är det julafton så måste man ju baka lite.
Egentligen knäck och sånt,
men vi gör blåbärsmuffins istället.
Shake and bake style.
Blir billigare än att baka egna,
vi kommer ju aldrig använda upp en massa mjöl, socker och grejer annars.


Särskilt goda blev de dock inte. Smakar typ kemikalier. Blåbären var föressten inte riktiga blåbär,
de var någonting som innehöll 22% blåbär och en hel rad andra konstigheter. Lägg märke till min varma choklad i Löksoppsmuggen. Den var inte heller så god. Jag köpte färdigblandad chokladmjölk (av sojamjölk, hittade ingen vanlig). Det smakade typ havregrynsgröt med choklad.

Om några timmar ska vi bege oss in till staden och till svenska kyrkan för julmiddag och Kalle Anka på storbild.
Förhoppningsvis är det god julmat. Och förhoppningsvis följer Göteborgarna med oss dit.

Klart du ska kommentera
Postat av: mamma

Det ser gott ut

2008-12-24 @ 08:47:39
Postat av: Hankmokusin

Släktingarna i Hankmo önskar dig en God och Varm Jul och ett Gott och Upplevelserikt Nytt År!

2008-12-24 @ 14:30:50
Postat av: alho

Tackar för julkortet. Här äter vi typ julskinka o jansson på julafton. Vi fick några snöflingor idag typ florsocker. Ha en God Jul och ett Gott Nytt År hälsar vi på Vitmåravägen i Väsby. :)

2008-12-24 @ 14:49:40

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0