Och sedan gick jag och dog..

Idag är ingen rolig dag,
idag känner jag att jag hatar det här landet.
För det första är jag alldeles sönderbränd, till och med att ha på sig kläder gör ont.
För det andra har jag ingen aning om hur man får jobb här. Har delat ut CV till de ställen där det står "Wait Staff required" eller likande. Men ingen lär ju höra av sig, min erfarenhet av att jobba på café eller i en bar sträcker sig till en tvåveckors praktik på Hugo när jag gick på högstadiet. Det kommer man inte särskilt långt med.
De få ställen jag vågat mig in på för att fråga om de söker någon arbetare har alla sagt nej, de behöver inte folk just nu.
Och, efter ett par nej ger jag upp. Sån är jag, vill inte få ett nej.
Jag har räknat ut att om jag inte jobbar alls under sex månader här har jag ungefär 1600 kr att leva på/vecka. Det kommer man inte långt med om man hade tänkt se något av landet.
Av den anledningen har jag endast ätit två rostbrödsmackor idag, och druckit en massa vatten. Äter man inte gör man inte av med pengar, eller hur?
Fast, jag inser att så kan man ju inte leva. I alla fall inte om jag hade tänkt se ut som vanligt när jag kommer hem, och inte som någon fånge från auchwitz. Så, kanske får det bli lite havregrynsgröt ikväll, innan jag går och lägger mig.

För övrigt har jag även öppnat upp ett bankkonto idag, med Commonwealthbanken, den ska tydligen vara störst i Australien. Valde det billigaste alternativet, 4 dollar/månad kostade det.
Så, någon gång inom de närmsta dagarna (eller i början på nästa vecka kanske) bör jag få hem ett Mastercard. Ytterligare en sak som är avklarad, men något jobb har jag fortfarande inte, så vad jag ska med kontot till är ett mysterium.

Klart du ska kommentera
Postat av: rebecka

Ge inte upp! Vi fick hur många nej som helst..dela inte ut där dom söker, dela ut överallt! affärer annonserar ofta inte ut platser har vi märkt. Eller dom gör aldrig det..Så får du syn på nån kul butik, lämna cv! kämpa kämpa..jag ska göra samma sak när mina 30 cv:n anländer med min syrra imorgon..:p

2008-12-01 @ 20:53:58
URL: http://beckare.blogg.se/
Postat av: Jenny

det löser sig!!

2008-12-01 @ 23:05:41
URL: http://jennynilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0