Rockpool

Gick ner till klippoolen förut,
tänkte att jag skulle simma ett par längder,
precis som jag brukar göra på badhuset hemma.
Såklart blev det ju iskallt, molnigt och blåsigt när jag väl kom fram.
Men hade jag gått ända dit var jag ju liksom tvungen att bada.
Så, jag simmade en halv km
(uppskattningsvis, jag vet inte hur lång poolen är)
Det räckte tyckte jag. Det är svårt att simma när det blåser, blir så mycket vågor i vattnet,
och eftersom vattnet är salt svider det när man får in saltvattnet i ögonen.
Jag hade för övrigt poolen för mig själv, det var fördelen med hemskvädret.
(Förutom de två kineserna som sprang runt och tappade upp saltvatten i plastflaskor och sedan hällde tillbaka i havet)

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0