Taronga Zoo

Orkar ni med en hel massa bilder idag?
Isåfall har ni gått in på rätt blogg,
idag har vi nämligen varit på Taronga Zoo hela dagen,
det är ju så dåligt med djur i Sydney att vi var tvungna att besöka en djurpark för att få se dem.


Vi åkte färja från Circular Quay till Taronga Zoo. På vägen fick man se operahuset och harbour bridge från ett annat håll.


Taronga Zoo, med coolare djur än Kolmården. (Billigare var det nog också, iaf eftersom vi hade 20% rabatt som vi fått med ett backpackermagazin.)


Jag och Sydney i bakgrunden.



Zebra, en randig häst.


Stackars schimpansen satt alldeles ensam i ett hörn, medan de andra schimpanserna hade party lite längre bort.


Girafferna fick mat.


En liten Nallebjörn. Eller, det här var en Kodiakbjörn, tydligen världens största björnsort.


Jag och ett par stora öron. Jag hade fått för mig att djuret morrade och var jätteelakt, men som ni ser på bilden i bakgrunden hade jag helt fel...


En Svensk Tiger, fast..inte svensk då.


Lejonkungen.


En Dingo.


Vi gick in ett ett läskigt hus, där var fullt av ormar, ödlor och annat äckel.


Kängurun sitter ner (eller kanske är det en vallaby, jag vet inte)


Lilla rockvallabyn, jag råkade kapa örat på honom, stackarn.


Solar.



Koalor sover tydligen ca 20 timmar/dygn. Resten av tiden äter de.



Koala och bäbiskoala.


Koala, om jag hade fått hade jag lätt tagit med mig en hem, liksom, hur söta är inte koalor? Och de ser ju så mjuka och kramiga ut.

Klart du ska kommentera
Postat av: mamma

Koalorna var gulligast

2008-12-07 @ 13:47:02

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0