lögnare

Jag är kort, jag vet det,
I mitt pass står det 160 cm, på bokningspapprena i romme igår stod det 161 cm,
men i verkligheten är det 159 cm,
(eller egentligen 158,5, men avrunda uppåt liksom)
Jag förnekar min längd för mig själv och alla andra,
Låtsas att jag ska växa,
det har jag gjort sedan skolsyster någon gång under högstadietiden sa till mig att Kanske växer du ett par cm till,
detta höll jag fast vid, ljög i passet, ljuger för dem jag träffar,
Nu börjar jag inse att det är kört, de där centimetrarna kommer ju aldrig,
Hoppas jag aldrig fastnar i en passkontroll och de mäter mig,
då kanske jag blir stenad eller nått annat trevligt,
Högklackat är bra grejer..

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0