Turdag

Idag började ganska mycket som min turdag,
för det första ringde expert och sa att jag fick byta min Mp3,
sedan  när jag och Lisa satt i lotteriet på kanongalan lyckades jag vinna första pris..
(visserligen var det en signerad Carolaskiva, men ändå..)
Och sedan på kvällen vann jag tredje pris i lotteriet,
jag såg fram emot att komma hem och ge mamma en massa choklad,
men ve och fasa
, folk som inte hade vunnit låtsades att dom hade det,
vilket resulterade i att de hade mycket mer vinnare än priser, vilket resulterade i att jag fick en signerad bild av Martin Stenmark..
Inte lika mycket tur..
För övrigt var Moa och Mathilda bäst på hela galan..
(okej, hon gå-på-händer-tjejen var väl med bra, och killen med gitarren också...Idol-killen var däremot mest irriterande..)

Men för att återgå till min tur som övergick i otur,
på vägen hem slog jag och bror Jimmie vad om hur många bilar vi skulle möta, från svärtinge-avfarten till hemma,
han chansade på en, jag på två.
Vi mötte bara en buss, vilket innebar att bror var närmast, vilket innebar att jag blev 5 kronor fattigare..

Föressten åkte jag bil utan mamma eller pappa för första gången idag,
visserligen var Jimmie med, men ändå..
Det är underligt vad samhället låter mig göra,
jag menar, jag, Emelie Nina Helena Hofman får både gå på krogen och köra bil,
(inte samtidigt kanske men ändå..)
Som att man börjar bli vuxen..skumt..

För övrigt var maten på Golden Bangkok i fredags hemskt god,
bara så att alla vet..

Klart du ska kommentera
Postat av: Moa

tack Emelie! Även om jag inte håller med dig..

2008-02-03 @ 00:04:52
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0