Bättre älg i frysen..

Hade nån rolig kund på maxi idag,
jag stod och plockade fram miljontals skor när han kommer fram till mig och frågar om jag kan hitta ett par bra tofflor åt hans gamla mamma..
Jag fick typ bita mig i tungan för att inte skratta,
framför mig står en tjock gubbe med runda glasögon, mustasch, volvokeps och med en tröja där det står "Bättre älg i frysen än hjort i byxan". Och till på köpet pratar han så bred östgötska så att man nästan inte förstår.
Visst säger jag iaf, och går bort till tofflorna,
visar honom massa tofflor, men det är fel på alla, för hård sula etc. Men sen när han får se priset på ett par rutiga tofflor med stenhård sula tycker han dom är jättebra,
jag fattar först inte varför, alla andra hade mjukare sulor, men dom tyckte han det var fel på, fast sen säger han nått i stil med "mamma behöver inte tofflor för mer än 50 kronor, hon dör nog snart"
Sedan ska han hitta ett par i storlek 39, men verkar inte kunna läsa så jag får ta fram dem åt honom,
Efter typ tio minuter kommer han tillbaka och säger att han ångrat sig, mamman ska få storlek 43 istället.
Letar fram ett par 43or samtidigt som han frågar om de inte finns i någon manligare färg...
Oxh sedan kom Becka och Sara och hälsade på ett tag..=)
Och det är historian om dagens praktik på maxi special!

För övrigt har jag lila nagellack på ena handen och ingenting på den andra,
så snyggt så..
(hann inte acetona båda händerna imorse)

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0