Ensam på våning sex, teliahuset.

Ett lila cocacolaglas blev det den här veckan,
vackert! Och helt plötsligt har jag nästan en samling,
en samling bestående av två glas i alla fall.

Ikväll är jag tydligen den enda som jobbar i Norrköping,
tror kanske att calle skulle jobbat med, men han är sjuk.
Roland och Kerstin gick precis,
efter en livlig diskussion om Dubai och rättstavning.
Dom är roliga dom,
stod och pratade skit om mig idag, på låtsas liksom.
Anklagade mig för att ha dödat en blomma och grejer,
jag är helt oskyldig egentligen.

Men i alla fall, nu har dom gått och jag är alldeles ensam.
Och nu är det rast. Tror jag ska köpa mig en glass och sätta mig i solen på balkongen.
Om det nu finns någon god glass kvar. Finns säkert bara piggelin,
så det får väl bli halstabletter och balkongen istället.
Lika bra det.

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0