Felringningar

Det ringer inte mycket ikväll,
jag sitter och lyssnar på Samma nätter väntar alla,
(Markus Krunegård förstås, jag måste lyssna in mig innan konserten nästa vecka)
Blir avbruten ibland av kunder som ringer,
fast inte en enda har ringt rätt hittills.
Bara mobilt bredband, eller privatkunder.
Men, det konstigaste hände alldeles nyligen,
någon kom fram,
jag svarade som vanligt, "Välkommen till Telia support, Emelie Hofman"
Och vad säger människan i luren?
jo,
 -Telia support? Då har jag nog kommit fel...
-Jasså, säger jag, vart skulle du då?
Och människan säger ett nummer, inte alls likt 90400 som man ringer för att komma hit.
Hur konstigt som helst,
hur lyckas man av misstag slå 90400, sitta och knappa sig igenom ett evighetslångt talsvar,
och först när man kommer fram till mig inse att man ringt fel?
(Testa ringa 90400, eller 90200 och se vad som händer,
tar helt sjukt lång tid, och finns miljontals olika val att göra innan man kommer fram)
Kanske kände människan för att busringa,
vad vet jag. Men ändå, konstig sak att göra.
Ringa hit bara för att säga att man ringt fel..

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0