Jag, lärare?

Mamma brukar säga att jag borde bli lärare,
tydligen är jag bra på att förklara saker,
bra på att lära ut.
Idag backade jag ut bilen till slutet (eller början, beroende på hur man ser det) av uppfarten,
sedan satte jag mig i passagerarsätet.
Min bror kom ut till bilen, satte sig i förarsätet och jag började förklara.
Hur man växlar, vilken pedal som är vilken, hur man ställer in spegeln, hur man får på vindrutetorkarna.
Ja, allt sånt viktigt. Sedan sa jag åt honom artt starta bilen, lossa handbromsen och sakta släppa på kopplingen.
Och sakta rullade bilen framåt, upp för infarten, fram till huset.
Bror var riktigt duktig, lyckades köra första gången utan att knappt få några motorstopp.
Jag kände mig duktig, det var faktiskt jag som hade lärt honom allt detta.
En riktigt bra känsla, men någon lärare tror jag aldrig att jag kommer att bli.


Klart du ska kommentera
Postat av: Sara

Tack! Fast jag är inte helnöjd.. :P



Du kanske har lite lärareblod i dig. :p

2008-07-06 @ 21:32:57
URL: http://sochr.blogg.se/sara
Postat av: Jenny

ja fyfan va ja tjöt åt den! Nej, jag är faktiskt sjk på riktigt, eller asså definera sjuk. men när man knappt kan röra sig pga kramper i magen så kännr ja mig rätt sjuk. ringer det mycket idag?

2008-07-07 @ 12:08:26
URL: http://jennynilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0