Ögoninflammation

Trots allergidroppar i ögonen två gånger/dygn vägrar mitt öga att bli bättre,
jag börjar misstänka ögoninflammation,
läser på nån sorts vårdguide att allergi kan orsaka detta.
Underbart! Dock står det att det vanligtvis går över efter ett par dagar,
mitt öga har varit psycho i snart två veckor.
Vårdguiden uppmanar folk att söka sig till en vårdcentral om besväret kvarstår längre än en vecka,
och om bara ena ögat är inflammerat.
Med andra ord, jag borde bege mig till en vårdcentral,
problemet är bara att jag hatar att gå till läkare.
Jag hatar sjukhus, jag hatar sjukdomar, jag hatar sjukhuslukten.
Men, det största problemet är att få tid.
Jag känner inte för att sitta i telefonkö dygnet runt,
för att sedan få sitta i ett väntrum en halv evighet,
så jag tror jag låter det vara. I varje fall tills mamma kommer hem och tvingar mig att gå dit.
Om det inte blivit bättre till dess alltså.

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0