Väderguden

Jag och Jenny satt ute på balkongen på rasten idag,
(eller, balkongen, snarare inhängnaden på taket på teliahuset)
I alla fall, jag sitter på räcket och efter typ 5 minuter säger jag nått i stil med:
"Det är nästan för varmt i solen"
Och vad händer i precis det ögonblicket?
Jo, solen går i moln..
Efter ett tag kommer en tant ut på balkongen,
börjar prata om att hon ska ha semester och hoppas på bra väder.
Jag säger nått i stil med:
"Vi får väl hoppas det inte börjar regna som förra sommaren"
Och vad tror ni händer precis just då?
Jo, det börjar såklart regna..
Är jag någon sorts vädergud?
Bestämmer jag vilket väder det ska bli bara genom att uttala ord som värme och regn?


Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0