Chockerande

Idag när jag kom hem låg det ett stort kuvert på bordet,
med mitt namn på..
Kul tänkte jag, brev, äntligen någon som inte mailar..
Visar sig att brevet är från Vårruset
(ja, alltså, inte från själva loppet, men från arrangörerna)
Tydligen skulle jag infinna mig vid centralbadet klockan 17.00 idag för att börja mitt funktionärspass,
hmm....tänkte jag, det var underligt,
jag ska jobba ikväll vid fem, jag har inget minne av att jag anmält mig som funktionär,
men tydligen..vid målet ska jag stå,
ta emot folk, iklädd gul väst..
Förstår inte,
är det nån som anmält mig på skoj?
hade de för lite funktionärer och bara skickade ut brev till slumpmässigt utvalda?
har jag fått minnesförlust och glömt att jag anmält mig?

I vilket fall får de klara sig utan mig,
kanske blir kaos i mål,
hoppas nästan på det,
målkaos, folk hittar inte målområdet,
springer för långt, klagar på för få funktionärer...
Jag kan nästan se det framför mig..
För 10 minuter sedan gick föressten startskottet,
nu är de iväg, de gamla svettiga tanterna,
och jag, jag sitter här på Telia och svarar i telefon..
Och skrattar lite inombords, lite som doktor Mugg,
Mohahaha ni vet..

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0