Klantjävel

Självklart ligger nycklarna hemma på bordet,
självklart..
jag menar, vad annars?
Allt började nämligen imorse med att jag glömde busskortet,
kom på det halvvägs till bussen, sprang hem, hämtade det,
cyklade snabbt till bussen..
Hann precis med den, bara för att upptäcka att läraren försovit sig på första lektionen,
vilket innebar att vi inte började förrän nio..
Jag hade alltså inte alls behövt skynda till bussen..

I alla fall,
när jag kommer till skolan inser jag att nycklarna ligger hemma,
och på samma ställe som busskortet låg till på köpet..
Man tycker ju att jag kanske hade kunnat ta med dem samtidigt som jag hämtade busskortet,
men nejdå..
Tror kanske jag glömde hjärnan på Malta..

Och, när jag kommer hem ikväll ska jag slå in presenten till Moa,
bara för att hon ville det..
Jag är snäll jag!


Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0