Regnoväder

Herregud vad det regnar!
trodde det var en lastbil som åkte förbi, men icke.
Det bara öser ner och jag hoppas att det har slutat inom 40 minuter, för jag vill inte gå ner till bilen i regn..

När jag var liten trodde jag att regn berodde på att Gud och hans änglar var ledsna och grät,
för detta hade farmor sagt åt mig,
hon är lurig den där tanten,
som om Gud kunde gråta såhär mycket liksom..
Efter ett tag slutade jag tro på farmors teori, och Gud började jag väl aldrig riktigt tro på,
så jag brydde mig inte om att konfirmera mig,
vilket resulterade i att farmor kallade mig, och resten av sverige för hedningar,
men jag tror farmor har förlåtit mig nu,
i alla fall känns det så när hon försöker trycka i mig kakor, bullar och saft,
men...det kanske är nån sorts underlig hämnd,
typ, Emelie konfirmerade sig inte, så jag straffar henne genom att göra henne tjock!
Farmor är lurig hon, och regnet, det fortsätter ösa ner..

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0