Sommardag

För att uttnyttja solen har jag försökt hålla mig ute idag,
men det är svårare än det verkar..
Det är nämligen sjukt tråkigt att sola om man inte har någon att prata med,
och vattna rabatterna är inte heller särskilt roligt..
Normalt sett har mamma miljontals uteaktiviteter hon tycker jag ska hjälpa till med,
men inte idag, enda förslaget var:
-Du kan ju hämta reklamen
Erbjöd mig till och med att klippa gräset,
men pappa har köpt en ny gräsklippare och ville testa den själv,
-Du kan ju ta kort på mig när jag klipper gräset istället..
Var är allt tjat om att hjälpa till när man behöver det?

Som sista utväg tvättade jag båda bilarna,
Jag är lika blek som förut, men bilarna blev i alla fall rena,
så rena att himlen speglar sig i dem..


Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0