Franska

-Excuse me, can you get online here?
-Yes...
-Is it free?


Liksom, det sitter skyltar lite överallt på McDonalds om "Free WiFi" vad är det som är så svårt att förstå?

För övrigt kom en fransk tant fram till oss i en klädaffär, hon var intresserad av tröjan Moa höll i. Men, ingen engelska kunde hon, envisades med att prata franska med både oss och butikspersonalen, fastän ingen av oss förstod vad hon sa. Vad är det med fransmän och språk? Varför skulle resten av världen prata franska bara för att de gör det? Som på flygplatsen i Paris, ordet "passport" var i princip det enda de kunde säga på engelska. Fattar de inte att de höll på att förlora världskriget? Att de aldrig hade kunnat vinna utan de engelskspråkigas hjälp? Kanske skulle de tänka på det och lära sig engelska, som tack liksom.

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0