Lägenheten

Idag flyttade vi in,
i en lägenhet i Sydney, i Maroubra närmare bestämt, med stranden inte långt härifrån (tar typ 2 min att gå). Imorse checkade vi ut från hostelet, sa hejdå till folk och begav oss mot Darlinghurst och busshållplatsen vid Hyde Park. Jobbig väg att gå med resväskor i kvavt åskväder och uppförsbacke hela tiden. När vi kom fram till Maroubra var problemet bara att hitta till lägenheten. Vi kom ju liksom inte ihåg riktigt vart den låg. Men, en trevlig kvinna såg att vi såg vilsna ut och sprang ut från sitt hus för att hjälpa oss. Hon gav oss vägbeskrivning och hälsade oss välkomna till området. (Folk i Australien är så mycket trevligare än i Sverige)

När vi kom fram släppte Bobby in oss och vi fixade med alla papper som skulle skrivas på, och pengar som skulle betalas. Sedan visade han allt vi behövde veta, som hur fläkt, tv, stereo fungerar. Och, vad han verkade tycka var viktigast, hur persiennerna fungerade. Man kan nämligen vinkla dem åt olika håll. Som att vi inte har persienner i Sverige och inte redan vet sådant.

Nu har vi också varit och storhandlat litegrann, på woolworths här bredvid. Kryddor, diskmedel, tvättmedel, toapapper, pasta, ris, soja och sådana nödvändigheter. Självklart köpte vi woolworths egna märke, mycket billigare än märkesprodukter.


En stor säng har vi, en tv med dvd och video, en garderob med en massa lådor, ett bord med tre stolar, radio och en massa speglar är väl ungefär det vi har. För att inte glömma internet. Mycket highspeedinternet för 70 dollar (typ 350kr) i månaden.


Badrummet med dusch, toalett, handfat och en massa handdukar.






Köket, där allt möjligt finns, förutom en frys.


Utsikten från fönstret, med en spritaffär, en liten bar, och det bästa av allt. Woolworths, mataffären med en massa billiga saker från woolworths egna märke.


En tavla  med foto från Grekland har vi också.

Klart du ska kommentera
Postat av: mamma

Nu kan ni ta det lugny och koppla av när allt har ordnat sig med bostad. Nu får ni leta jobb.

2008-11-28 @ 12:03:27
Postat av: Frida

Jag gillar ert badrum jättemycket! vill med ha rosa badrum! :D

2008-12-01 @ 23:30:24

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0