Linköping

Igår var jag och Moa på äventyr i Linköping.
Internationellt körkort skulle vi fixa,
lagom till Australien.
Och allt som kunde gå fel gick också fel.

1. Vägbeskrivningen från Eniro stämde inte, det var vägarbete i nästa hela centrala Linköping.

2. Efter att vi äntligen hittat dit fungerade inte deras porttelefon.

3. När vi till slut lyckats få tag i deras telefonnummer fungerade inte dörren.

4. När vi slutligen kom in var det kö.

5. När vi bara skulle fixa vackra körkort hade vi glömt ta med oss foton.

6. Till vår lycka fanns det tydligen en fotoautomat vid centralen, problemet var bara att vi inte hittade dit.

7. När vi äntligen hittade dit, efter att ha åkt helt fel enligt kartan vi fick, hade vi inte 5 tior.

8. Efter att ha sprungit runt ett tag lyckades vi växla till oss fem tiokronor.

9. Efter att ha fotat oss sällskapsresanstyle blev fotona helmysko. Jag ser ut som en apa, moa är inte helt i bild.

10. När vi slutligen hittat tillbaka till körkortsstället hade vi skrivit fel födelseort, efter samtal hem lyckades vi få reda på de rätta orterna.

Men, tillslut fick vi våra internationella körkort, och en mönsterdjupmätare till på köpet. Och, sedan var det bara att cruisa hem till Norrköping. (Mycket coolt med bil med cruisegrej, man behöver liksom inte gasa eller någonting, bara styra och bilen kör själv den hastigheten man ställer in)

Klart du ska kommentera
Postat av: Daniel

ojoj hur ska det gå i australien?? orolig

2008-10-28 @ 15:24:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0