Ny mobiltelefon?

Funderar på om jag ska köpa mig en ny mobiltelefon,
en med abonnemang. Vågar jag det?
Jag som alltid haft kontantkort.
Vilket litegrann gör mig till en stenåldersmänniska.
Litegrann som att jag skulle använda uppringt internet istället för bredband.
(Jag börjar jobba igen imorgon, måste börja tänka i internetbanor igen)

Anledningen till att jag planerar att överge min kära gamla sony ericsson är att den,
när jag köpte den, var låst till vodafone. Vodafone blev telenor, nu är den alltså låst till telenor.
Jag tänkte att det inte gjorde något, tänkte att jag kunde överlista det och köpa mig ett australiensiskt vodafonekontantkort,
men se det går inte, fick jag förklarat för mig av en kille i telenoraffären.
Så, antingen låser jag upp telefonen för dyra pengar (400 kr eller nått sånt) eller så köper jag en ny.
Tror det lutar mot en ny telefon, en olåst sådan. Fast med telenorabonnemang.
Om man nu kan göra så. Återstår att se,
stan öppnar inte ännu på en halvtimme.

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0