Recept

Eftersom vissa tydligen tvivlar på att jag har bakat mina kakor själv lägger jag ut receptet.
Ni kan ju alltid testa att baka dem och se om de blir likadana som de här. Om inte är ni dåliga på att baka.

Cookies (ca 12-15 stycken)
100g smör
1dl farinsocker
1/2 dl ljus sirap
1 ägg
3dl vetemjöl
1/2 tsk bikarbonat (eller 1 tsk bakpulver)
1/2 krm salt
1tsk vaniljsocker
75g mörk choklad
3/4 dl sötmandel

Skär smöret i tunna skivor. Rör ihop smör, socker och sirap i en skål. Rör ner ägget i samma skål. Blanda mjöl, bikarbonat, salt och vaniljsocker i en annan skål. Rör sedan ner mjölet med de andra ingredienserna. Hacka choklad och mandel, blanda ner i skålen med allt det andra. Klicka ut smeten på en plåt. Stoppa in i den 175 grader varma ugnen och vänta 12-15 minuter innan du tar ut det.

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0