Samtal med Moldavien

Läste en gammal NT imorse,
(Orkade inte gå ut och hämta den nya, det var kallt ute)
I alla fall, fastnade i en artikel om färdtjänst,
och att samtalen till färdtjänst i Norrköping styrs om till personal i Moldavien.
Personalen där har bara läst svenska ett kort tag, för att kunna svara när pensionärer i Norrköping ringer.
Och genast kände jag mig elak, med tanke på att jag ringde färdtjänst i somras.
Kanske skulle jag frågat människan om Moldavien istället,
Har ni någon motvarighet till falukorv och dalahästar till exempel.
Och har ni osthyvlar?
Men istället tvingade jag människan att ringa tillbaka när hon tagit reda på svaret på min fråga.
Som förresten nog inte var särskilt lätt att svara på.
Stackars moldaviska kvinna.

Klart du ska kommentera
Postat av: rebecka

borjar fa bra forstaelse for alla stackars manniskor som inte far tala sitt "riktiga" sprak. Jag ar en av dom nu ..:p

2008-10-23 @ 13:23:14
URL: http://beckare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0