Blocket

Elin hittade världens kanske bästa annons på blocket för någon vecka sedan när det ringde ovanligt lite på jobbet.
Idag hittade jag den igen av en slump, och insåg hur mycket jag saknar jobbet.
Kanske inte jobbet i sig alltid, med alla idioter som envisades med att skälla ut en och klaga på talsvaret när de ringde in.
Nej, vad jag istället saknar är arbetskamraterna, världens bästa liksom.

Jag saknar msn-konversationerna, 
jag saknar mIRC och privatchatten med Kalle (eller Kaho02 som jag känner honom, man blir nämligen arbetsskadad och börjar tänka på folk som sina teliaid)
Jag saknar att någonting händer, ett barn skriker eller mobilen med irriterande ringsignal ringer och Jenny och jag vänder oss mot varandra exakt samtidigt och ger varandra en blick som säger "Är det här ett dagis?" eller "Kan inte människan byta ringsinal?"
Jag saknar att Kerstin tittar ut genom fönstret, ser studenternas lakan om vart nästa fest är och säger "Nu är jag bjuden på fest igen"

Jag saknar att Kim alltid tar av kuverten jag har hämtat till mig själv.
Jag saknar att Elin alltid tjatar om att jag borde titta på flight of the concords.
Jag saknar att Markus alltid rättar mig när jag stavar fel eller använder konstig grammatik.
Och, det är nästan, (men bara nästan) så att jag saknar Gällande....
Och, jag HATAR att vara arbetslös.
I alla fall, här är blocketannonsen!


Och, om ni har dålig syn så kan ni gå i här

Klart du ska kommentera
Postat av: Stina

Haha, skön gubbe som skrivit annonsen!

2008-09-01 @ 16:20:29
URL: http://jenniebomb.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hahahaha!! ja de är nästan så illa hos mig också, GÄLLANDE.. till & med det saknar man lite!! vi får ses snart emho14.

2008-09-01 @ 21:14:56
URL: http://jennynilsson.blogg.se/
Postat av: Moa

Hahaha! Jag dör på annonsen! Fy fan vad bra! Nästan så man vill ha sängen bara för att va schysst, eller kanske ta frun ifrån honom ett slag.

2008-09-06 @ 02:13:09
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0