Glass i stora lass

Glass är kanske världens bästa sak.
Glass finns i många olika smaker. Tuggummi finns också i många smaker.
Tuggummi är bra att tugga på flygplan. Flygplan kan flyga.
Flyga kan även fåglar göra. Fåglar är små.
Barn är också ganska små. Förut var jag ett barn.
Nu är jag större. Och, för att knyta ihop det med glass. Jag gillar glass.
Det finns glass i frysen. Dit ska jag nog bege mig nu. Till frysen.
Där är det kallt, på vintern är det också kallt. Jag slipper vintern iår.
Det är skönt. Fast, jag kommer sakna att åka skidor. Men istället får jag surfa, det är nog lite samma sak fast på vatten.
Vatten består av sex bokstäver. Emelie består också av sex bokstäver.
Betyder det att det finns ett samband mellan Emelie och vatten?

För att svara på den frågan, människokroppen består till 72% av vatten. Jorden består också till 72% av vatten. Samband?
Säkert. Kanske betyder det att människan och jorden är samma sak. Att världen bara existerar i människans tankar. Kanske betyder det att människan är en del av jorden. Jag vet inte, helt plötsligt blev allt alldeles för komplicerat. Jag som egentligen bara skulle säga att jag ville ha glass....

Klart du ska kommentera
Postat av: rebecka

mitt huvud snurrade redan innan jag läste detta. Nu är det värre ..

2008-09-27 @ 10:52:11
URL: http://beckare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0