Idol 2008

Ikväll börjar idol igen,
men efter såhär sjutusen säsonger känns det som att en nytt ämne kanske skulle vara roligare.
För, hur många sångare kan det finnas i ett land?
Istället för popidol tror jag programmet skulle bli mycket roligare om Tv4 istället letade efter:

-Sveriges bästa fiskare 
Juryn tar med de sökande ut på en båt och ser vem som skapar ett halleluja moment genom att fånga den största gäddan. När finalisterna är korade blir det dags för veckofinaler. Varje fredag tävlas det i olika grenar, djuphavsfiske, håvfiske, flugfiske, metspöfiske, kastspöfiske, fånga-fisken-med-händerna-fiske och så harpunfiske. Självklart vinner den som fångar mest fisk.

-Sveriges skickligaste korthusbyggare
Varje fredag tävlar korthusbyggarna på olika platser, på toppen av ett berg, på en sandstrand, i en nedförsbacke (eller uppför om man så vill), på en segelbåt, på en studsmatta....Ja, ni fattar konceptet. Självklart måste de tävlande använda min nudistkortlek.

-Sveriges coolaste fakir
Spikmattor, eldsprutning, svärdslukning och promenader på glödande kol. Blir hur bra tv som helst. Salem al fakir får dock inte vara med.



Klart du ska kommentera
Postat av: rebecka

ja du skulle ju helt klart vinna Sveriges skickligaste korthusbyggare ..:P



Blev det några kläder av bakplåtspappret sen förresten? :D

2008-09-03 @ 21:56:53
URL: http://beckare.blogg.se/
Postat av: rebecka

ja du skulle ju helt klart vinna Sveriges skickligaste korthusbyggare ..:P



Blev det några kläder av bakplåtspappret sen förresten? :D

2008-09-03 @ 21:56:53
URL: http://beckare.blogg.se/
Postat av: Moa

De två sista skulle jag sitta fastnaglad framför! Det där med fiske är inget för mig, men en väldigt bra programidé! Hoho, du borde jobba med TV du :P

2008-09-06 @ 02:08:46
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se/
Postat av: Herr D

Hehe, jag är på, Fast harpunfiske är olagligt ;-)

2008-09-06 @ 20:54:35
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0