Tepåsar

Var inne i stan idag, fikade på chokladkompaniet med Calle som var i Norrköping i helgen.
Det stället har nog världens skummaste tepåsar. Tog ett bra tag innan jag förstod hur jag skulle göra.
Liksom, i en burk ligger en hel massa vita små påsar vilka man skulle fylla på med löste.
Så, det gjorde jag. Men sen, hur gör man? Man vill ju stänga påsen, vill ju inte ha tebitar som flyter runt i koppen.
Någon stänggrej fanns dock inte, eller så förstod jag helt enkelt inte hur man gjorde.
Slutade med att jag fick sitta och hålla i påsen så att inget skulle ramla ut.
I Svärtinge har vi stängda tepåsar med snöre, eller tesilar till löste.
Men det har kanske inte kommit till Norrköping ännu.

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0