Brisbane

Faktiskt verkar Brisbane vara en ganska trevlig stad,
gillar den bara mer och mer hela tiden.
En miljon mcDonalds finns det dock.
Igar hittade vi det basta,
McDonalds med bara glass,
glass i alla mojliga former och smaker. Jag kopte mig en mjukglass med Pina Colada topping.
Mycket bra. Idag ska vi nog bege oss till South Bank,
en del av staden dar de har byggt en sandstrand och grejer.
Marknad ska de tydligen ha dar ocksa.
Om den nu ar dar idag,
det ar namligen Anzac Day,
dagen da man ska minnas alla krigsveteraner.
Sa, typ allt ar stangt idag.
Men, det blir nog bra anda.

Och vet ni, om tre dagar lamnar vi landet,
for da aker vi till NZ,
har skaffat en campervan som vi ska cruisa runt i,
maste bara planera lite vart vi ska stanna och vad vi ska se.
Far bli kvallens sysselsattning tror jag.

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0