Flygresan

Alltså,
det där med flygmat. Man får mat precis hela tiden.
Först var det middag,
(kyckling och tofu med nudlar och grönsaker)
sedan var det isglass till efterrätt,
sedan kom de med en fruktkorg, och..några timmar senare middag igen
den här gången pasta med pestosås och grönsaker.
Och lite mer frukt.
Innan vi landade i Singapore och sprang genom flygplatsen..eller snarare flög fram på deras travelators.

Nästa plan till Paris började såklar med middag igen,
tredje gången. Kycklinggryta med nudlar och grönsaker. Igen, men inte lika god..
Sedan frukt och ost,
och frukost.

Självklart måste man ju äta all mat också,
för liksom. Man har ju betalat för det.


För övrigt hände skummaste grejen i Singapore.
Jag och Moa står vid bandet där man scannar väskorna,
plötsligt hör jag någon ropa "Emelie"
Jag vänder mig om och där står Alex och Sonja,
som jag jobbade med förut med Amnesty.
Dom var påväg till Irland,
med samma plan som oss.
Sammanträffande. Liksom, hur ofta händer det att man träffar någon man känner på en flygplats på andra sidan jorden?


Bianca hade munskydd när vi sa hejdå åt henne på flygplatsen i Sydney.

Köa i passkontrollen i Paris

Emelie och Moa i Paris. Vi gick ut från flygplatsen och till någon parkeringsplats, bara för att kunna säga att vi har varit i Frankrike på riktigt.

Jag i Paris.

Moa läser tidning, jag äter mig tjock med hjälp av chips och dricker Carpe diem, hemskaste grejen någonsin. Smakade typ som kolsyrad plommonjuice.

Flygplatsen i paris

Air France

Jag och min maskot kängurun...

Flyget mellan Paris och Stockholm var inte så överdrivet stort, bara 3x3, de andra planen var liksom 3x4x3, något större liksom.

Hejdå Paris...!

Molnigt Stockholm, regningt stockholm. Kul att komma hem till det, verkligen. Speciellt när Sydney hade 26°C och sol..


Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0