Fräcka fröken

Dagen har spenderats på vårdcentral,
och på apoteket.
Såhär va,
(ungefär nu kan ni sluta läsa om ni vill...)
jag har några lustiga utslag som blir varfyllda och äckliga.
I alla fall, åkte till vårdcentralen,
fick nån sorts antibiotika utskriven,
eller..det trodde jag i alla fall. Åkte till apoteket, men hade receptet kommit?
Nej, så det blev tillbaka till Sandbyhov, klaga på dem,
få receptet utskrivet igen, åka till apoteket och köpa den där medicinen för dyra pengar.
Nu till det hemska,
10 dagar ska jag äta medicinen, 3 gånger om dagen.
Tabletterna är gigantiska, större än vanliga huvudvärkstabletter. Dom föväntas jag kunna svälja med enbart vatten, utan att dela dem. För det är förbjudet, Inte heller får man svälja dem med yoghurt eller något, det är också förbjudet.
Men, regler är till för att brytas, så jag delade tabletten, svalde ner den med grekisk yoghurt. Bara 29 tabletter kvar,
kommer bli underbara 10 dagar.

Men, dagen var inte bara hemsk och så,
var och fikade på fräcka frökens med Jenny ikväll,
blåbärspaj...helt sjukt mycket paj fick man,
såklart tänkte jag, har jag betalat ska jag äta upp den,
men ja....det fungerade inte, så jag gav upp.

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0