Älsklingsskorna

Jag brukade ha ett par vita, virkade, höga, kilklackade skor med band att knyta runt benen.
Köpte dem på Lindex för ungefär ett halvår sedan.
Betalade väl 100-150 kr någonting.
Världen bästa skor var det.
Nu är de döda. Efter att ha jobbat i regnet och använt dom alldeles för mycket var de nu bruna istället för vita.
Och sulan hade slitits ner så mycket att det blev helt ojämnt att gå. Ett stort hål var de i dem också.
Så, imorse togs beslutet att begrava dem.
Skorna ligger nu i soptunnan utanför.
Nästa vecka blir det jakt på ett par likadana skor.
Kommer bli omöjligt.


En gång i tiden var skorna vita och fina.

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0