Bushfire

Jag vet inte hur mycket som visas på nyheterna i Sverige,
men det brinner i Victoria. Ordentligt.
En massa människor har dött, ännu fler har fått sitt liv förstört.
När något sånt här händer vill ju folk i landet skänka pengar till dem.
Då är det väldigt svårt att jobba för rädda barnen,
och få folk att skänka pengar till Afrika.
Nu när Australiensarna behöver dem själva.

Idag jobbade jag i Fairfield tillsammans med Marcus,
vi tävlade hela dagen,
Sverige vs. Irland.
I kategorier som "Försten att stoppa en människa i turban får ett poäng"
Eller, "den som först stoppar en kinesisk kvinna mellan 20-40 år"
Det var jämnt hela dagen,
men tillslut vann Irland med en poäng. Men, jag vann i alla fall turbankategorin.
Alltid något.

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0