Sten sax påse

Ni vet känslan man har ibland,
av att man inte vet vad man ska göra.
Vilka val man ska göra, för att man bara tänker på konsekvenserna.
Att äta kakan eller ha den kvar?
För mig är det svart eller vitt.
Liksom.
Funderar på det här med sten, sax, påse.
Kanske skulle det fungera. Problemet är bara att man kan inte sten-sax-påsa sig själv.
Moa jobbar idag,
henne kan jag därför inte få att välja rätt åt mig heller.
Eller, det kan hon såklart inte göra ändå.
Måste jag göra själv, men jag vill inte. Kan inte välja.

Så, istället ska jag klä på mig, laga mat,
gå ut på en promenad i regnet.
Kanske kommer jag på något smart då.
Jag vet inte.

Tror det är bra att vi lämnar Sydney snart faktiskt.
Även om jag inte vill.

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0