A bar of soap for a pretty girl..

Jobbade med Kiwitjejen Judy i Leichhardt,
(hon passade för övrigt på att berätta om de bästa sevärdigheterna i Auckland som den röda stranden och sånt trevligt)
I alla fall, Little Italy kallas Leichhardt också.
Förståeligt, en massa italienare var det där.
Och, italienare vet tydligen hur man pratar.
I evigheter kunde gamla gubbar stå och berätta, med vilda gester om italien,
andra värdskriget och sina barnbarn.
Men, sånt är trevligt.

Roligaste under dagen var dock när en gubbe gick förbi,
stannade och gav mig en tvål som han hade gått och köpt.
Han tyckte att jag skulle vårda mitt "pretty face so you don't turn ugly"
Och jag fick absolut inte använda tvålen till händerna,
bara till ansiktet sa han. Konstig grej att göra,
gå och köpa en tvål till någon. Men, den luktade gott så..

Och by the way,
idag har jag faktiskt tjänat pengar på att jobba också. Bra grej.

Klart du ska kommentera
Postat av: mamma

Kul med lite pengar i kassan, snälla människor i Australien

2009-01-12 @ 12:04:41
Postat av: Jenny

det spännande beskedet var att jag har fått fast tjänst i butiken :) det stod mellan mig & en annan kille, fick reda på att jag fick det idag! Känns jättebra. Hur har du det? Trivs du med ditt jobb? puss & kram

2009-01-12 @ 19:11:57
URL: http://jennynilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0