High on Coffee

Jobbade ju som sagt i Rhodes igår,
såg IKEAskylten hela dagen. Fick mina Läkerol.
Men, i köpcentrumet fanns även en Gloria Jean's Coffee.
(Nån sorts cafékedja som finns överallt i Sydney)
En av killarna som jobbade där gav mig gratis kaffe hela dagen.
(Visserligen något latteaktigt). Jag är inte van vid att dricka kaffe,
men herregud vad det piggade upp.
Jag var ungefär som en duracellkanin hela dagen.
Till och med händerna skakade på mig.
Kaffe, det var en rolig erfarenhet, litegrann som alkohol.
Ska nog dricka det oftare när jag jobbar.

Träffade Karin, Klara och Sara senare på dagen.
Blir nog till att träffa dem idag igen. För idag är jag ledig.
På måndag också, för vet ni vad som händer då?
AUSTRALIADAY! Hoppas nationaldagen här är något roligare än 6 juni.

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0