The soap opera..

Ibland känner jag att jag lever i en såpopera,
eller i alla fall ser jag en på nära håll.
Igår jobbade jag på gatan (låter som jag prostituerat mig, till på köpet heter gatan Pitt street, men nej)
Tillsammans med mig jobbade Jeff och Falak. I ungefär en timme,
sedan gick de iväg. Kom tillbaka ett ex antal timmar senare, höll varandra i händerna.
Jobbade sedan ca 30 minuter, den mesta tiden stod de dock tätt ihop och "pratade".
För att sedan försvinna igen. Vid femtiden kom Jeff sedan tillbaka,
sa "Sorry about today". Ett par minuter senare kommer Falak. Jag fortsätter jobba en halvtimme, de sitter på marken.

Idag jobbade jag tillsammans med Falak, hon har mest pratat med Jeff i telefon hela dagen.
Förutom en kort stund när hon skulle gå och fixa ett kort åt Darren som ska sluta. Hon lämnade sin telefon och bad mig svara om det ringde, vilket det såklart gjorde. Jag svarade, såklart var det Jeff. Sa åt honom att jag skulle be henne ringa upp. Tryckte bort samtalet och fick syn på Falaks bakgrundsbild. Jeff&Falak forever stod det, med ett hjärta bakom.
Vackert.

Det finns tre roliga saker till den här historien. (Eller, det finns flera, men jag väljer att berätta om tre i en punktlista)

1. Jag jobbade med Jeff förra veckan, då var han inte ihop med Falak. Det har gått snabbt från ingenting till Jeff&Falak forever.

2. Med tanke på att de pratar i telefon (och roar sig med annat på arbetstid) gör de inga sälj. Chefen undrar varför, eftersom de jobbat med det här länge och normalt sett gör ca 3-4 sälj/dag.

3. Falak, vad är det för namn? (Okej, tjejen kommer från Mauritius, men ändå, Falak, lyssna på det)

Klart du ska kommentera
Postat av: Mamma

Tänk så här, jag behöver inte se på såpor på tv jag har det på jobbet

2009-01-28 @ 16:45:26
Postat av: Elin med Emelies gamla avdankade headset

Jag tycker mig kunna skönja en bitterhet. Vad glad för att det inte stod Emelie&Falak forever. Det hade ju varit lite märkligt. Well well, låt turturduvorna roa sig, de tröttnar snart. En annan sak du även bör vara glad åt är att du inte i Sverige utan har det skönt i värmen. En liten viktig detalj som jag behöver påminna dig om. Nej jag är inte bitter. Nej inte alls faktiskt.

2009-01-28 @ 18:40:14

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0