FTW

Jag har undrat länge, vad betyder FTW?
Har litegrann misstänkt att det betyder något bra, en förkortning man slänger in efter något man gillar,
typ Violglass, ftw!
Men nu får jag veta att förkortningen har två betydelser,
For The Win och Fuck The World,
Hmm..hur ska man då veta vad folk menar?
Spelar väl inte mig så stor roll,
jag använder aldrig förkortningen själv, så ingen risk att jag skriver fel.
Men ändå. Det är sånt jag tänker på såhär på fredagsmorgonen.

För övrigt har jag en arbetsintervju i eftermiddag,
ett fundraisingföretag igen,
enligt Michael betalar de inte sina anställda, fastän de säger att de ska göra det.
Hittar kryphål i kontraktet.
Hmm..Ja, så..får jag jobbet ska jag läsa varenda ord i kontraktet.
Inte för att jag tror jag får jobbet, gruppintervju!
Men, jag kan ju lika gärna gå dit, inte som att jag har något annat för mig idag i alla fall..

Klart du ska kommentera

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0