Meebo

Återupptäckte nyss meebo,
Kommer ni ihåg det, gott folk?
När kungsgård blockade först webmessenger sedan meebo.com,
men vi upptäckte hur man knäckte koden för att logga in på meebo.
(wwwm.meebo.com istället för det vanliga www.meebo.com)
Hur vi brukade sitta i någon av datasalarna i B30-korridoren,
för att inte tala om under Ragnhilds Datalektioner i D-korridoren
(Imponerad av att jag fortfarande kommer ihåg i vilken korridor vi hade vilket ämne..)
I alla fall, loggade in där och möts av midnightens chatrum och rebieckas rum.
Underligt nog var ingen inloggad där nu..
Såklart hittade jag också Desi Chat lounge,
kommer ni ihåg den? Chatrummet med alla människor från Indien,
och så vi, SPMP3B som inte jobbade på sina lektioner,
utan istället skrattade åt en massa indiers desperata raggningsförsök online.
Ja, det var tider det.

Saknar inte ni också gymnasietiden lite ibland?
Sitta på bänkarna i B10
(visserligen satt jag alltid på fönsterbrädan)
Få håret stylat i någon mycket tvivelaktig frisyr av frida, som intygade att den var jättesnygg,
stå och köa utanför matsalen vid 10.30,
världens hemskaste falafel och het böngryta
Vinna kinderägg på tyskan,
bråka med SPTU,
Niklas Unossons skägg och mustasch som ibland försvann spårlöst.
Susanne som satte sig i Confettin,
Klara som gick till kuratorn och frågade om tamponger.
Kerstins underliga klädstil och hennes engelskaprov.
Maskeradbrännbollen och glassen i matsalen efteråt när vi som afrikaner vann utklädnaden.
Moa som kastade nycklarna i taket.
Svenskavikarien britt som pratade med världens mest ansträngda röst,
C100 och världsbästa stolarna.
Dansa bugg med Sone,
Staffan Furubjälke och hans "stryka håret bakom öronen kan vara en sexuell inbjudan"
Öppna fönstret för att Matte-hans luktade så sjukt mycket svett.
Äpplet jag kastade och totalt missade papperskorgen.
Joels redovisning om snus.
Mötetfilmen rånet,
Joy endorfindryck och cakeslicer,
mediaöppet på torsdagskvällarna.
Studentveckan och kvällen på sveaskeppet!
Champagnefrukosten, utspringet och flaket,

aaaah, Minnen säger jag bara.
Hittade för övrigt bilderna vi skickade till KGB-kataogen.
Mycket fina kollage..




Klart du ska kommentera
Postat av: rebecka

aaaw! underbara tider! klart man saknart! saknar även våra härliga utgångar med klassen med uppvärmning nere vid mig..Unosson handlar mat av mig flera gånger i veckan och hans mustach håller på och återhämta sig från senaste rakningen. Kerstin sanners son har börjat jobba på coop med byxorna så högt uppdragna att han nog snart blir steril. Gratis maten saknas trots dess smak. Undrar vad Joel gör nu för tiden..

2009-06-29 @ 20:38:35
URL: http://beckare.blogg.se/
Postat av: KLARA!!!

aaah va jag blev glad nar jag laste det har inlagget! jag saknar den tiden maste jag saga.

2009-07-01 @ 09:45:42
Postat av: Sara

Yeeeey, och när alla kommer tillbaka får vi återförenas igen :D Gymnasiet var faktiskt riktigt bra!

2009-07-03 @ 12:47:16
Postat av: Moa

Ja! Jag saknar alltihop!

Eller, inte proven, men bara att hanga i skolan med en massa hrligt folk! Veta vad man gjorde om dagarna, inte behova oroa sig om framtiden. Men, jag trivs som tusan nu med!

Yey, aterforening i Norrkoping maste det bli!

2009-07-05 @ 05:17:57
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min E-postadress är: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida heter:

Jag ville bara säga att:

Trackback
RSS 2.0